1a oktober!

Hej på er!
Idag är det den första oktober, och det känns verkligen att hösten är här. Kylan på morgonen, den friska vinden, alla vackra färger på löven och den mulna himlen. Finns det något bättre än att svepa in sig i en filt med en kopp varm choklad och läsa en bra bok då?
Det är nu man ska njuta till fullo, det är nu man ska handla alla de mysiga ytterplaggen och stanna inne på kvällarna när det är mindre än 15 grader utomhus. Och vem har inte längtat efter det? Jag kan ju säga att jag har det, jag har verkligen suktat efter en riktig höstkväll i flera veckor men vädret blir inte så "höstigt" som jag vill att det ska bli.
Och jag får ju inte glömma mörkret. Mörkret på morgonen, mörkret på kvällen. Tidigt på kvällen, dessutom.
Kanske är det bara jag, men jag tycker det är så skönt. Det är så mysigt att inte vakna upp till ett bastu-varmt rum, och kunna stiga upp ur sängen utan att behöva andas in den kvava luften som bildats efter en varm natt. Utan nu ligger man hellre och drar sig en stund i sängen, för att sedan kliva upp och trä på sig en tjockare tröja ovanpå pyjamasen. Just för att man helt enkelt kan göra det utan att svettas floder.
Slänger in ett par sköna höstbilder innan jag går, titta och njut!
Ha en fortsatt bra kväll!






Jag sa ju att himlen var grå. ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0